Bestuurssecretaris

Wil jij bijdragen aan het ontwikkelen en uitvoeren van strategisch beleid dat onze missie en visie ondersteunt? Zoek je een brede rol in een kleinschalige organisatie waarin jouw inzet direct zichtbaar is? Heb je de benodigde kennis en ervaring en wil je bovendien een waardevolle bijdrage leveren aan de ouderenzorg? Dan ben jij de bestuurssecretaris die wij zoeken!

Wat ga je doen?

Als bestuurssecretaris bij onze organisatie heb je een afwisselende functie. Je biedt ondersteuning bij strategische beleidsvorming, coördineert belangrijke processen en stuurt drie ondersteunende afdelingen aan. In onze compacte organisatie ben je direct betrokken bij zowel het beleid als de dagelijkse praktijk met:

  • Strategisch advies en ondersteuning: je bent een sparringpartner van de bestuurder en de RvT bij strategische en tactische beleidsontwikkeling. Je signaleert en adviseert bij ontwikkelingen van / wijzigingen in relevante wet- en regelgeving en je adviseert bij juridische vraagstukken.  
  • Coördineren en bewaken van beleids- en besluitvormingsprocessen: je ziet toe op gemaakte afspraken, lopende processen en relevante verplichtingen die voortkomen uit vergaderingen van het MT en van de RvT en je legt (voorgenomen) besluiten voor aan NIKO’s inspraak- en adviesorganen.
  • Voeren van regie op beleidsontwikkeling en –uitvoering: je draagt zorg voor een optimale afstemming tussen algemeen beleid, bedrijfsprocessen, en organisatieontwikkeling en je bewaakt de aansluiting met het strategisch organisatiebeleid. Je geeft advies over de consistentie in de beleidsontwikkeling en je signaleert mogelijke knelpunten in de beleidsvoering.
  • Uitvoeren van project en programmamanagement: je stelt in overleg met de bestuurder de te realiseren projectdoelen vast. Je draagt, als programmamanager, zorg voor de opzet, voortgang en implementatie van projecten binnen de organisatie. 
  • Leidinggeven: aan de afdelingen Kwaliteit, Communicatie en het Secretariaat.

Jij zorgt voor NIKO

  • Je hebt academisch werk- en denkniveau met een opleiding op het gebied van Rechten, Beleid- en Beheer, Bestuurs- of Organisatiekunde.
  • Je hebt minimaal twee jaar ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Je beschikt over kennis van wetgeving met betrekking tot gezondheidszorg.
  • Je hebt ervaring met project- en programmamanagement.
  • Je hebt ervaring met leidinggeven. 
  • Je hebt een analytische en gestructureerde werkhouding, met uitstekende communicatieve vaardigheden.

NIKO zorgt voor jou

  • We bieden je een afwisselende, uitdagende functie met de voordelen van het werken in een kleinschalige organisatie, waar de lijnen kort zijn en jouw ideeën direct verschil maken.
  • Een functie voor 24 uur per week.
  • Een functie gewaardeerd op FWG 65
  • Salaris tussen de € 4.480,21 en € 6.748,37 bij 36 u per week.
  • Pensioenregeling via PFZW met een stabiele dekkingsgraad.
  • Arbeidsvoorwaarden volgens CAO Verpleeg-, Verzorgingshuizen en Thuiszorg (VVT).
  • Eindejaarsuitkering van 8,33%.
  • Parttime dienstverband van gemiddeld 24 uur per week. 
  • Jaarcontract met uitzicht op contract voor onbepaalde tijd.
  • 25 vakantiedagen (bij 36-urige werkweek, 8 uur per dag).
  • Met een grote gratis parkeerplaats naast de deur, is er genoeg plek voor je auto. NIKO in Alkmaar is het makkelijkst bereikbaar met de fiets of de auto.
  • Extra’s binnen NIKO als gratis soep en gratis fruit zijn dagelijks aanwezig.
  • Een keuze uit je eigen secundaire voorwaarden: je hebt de mogelijkheid tot het aanschaffen van een fiets of een communicatiemiddel óf deelname aan ‘Gezond en Fit’. 

Wanneer je in dienst komt van NIKO wordt van je gevraagd een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te vragen. 

We doen het samen…

Bij NIKO ouderenzorg in Alkmaar mogen we elke dag zorgen voor 300 bewoners. NIKO is een warme zorgorganisatie met 375 medewerkers en 125 vrijwilligers. NIKO mag dan kleinschalig zijn, we hebben wel veel verschillende disciplines: eerstelijnsverblijf, somatische zorg, psychogeriatrische zorg, geronto-psychiatrische zorg, logeerzorg én thuiszorg.

Enthousiast geworden? We zien je sollicitatie graag tegemoet!

Reageren kan via het onderstaande formulier. Wil je meer weten over de vacature? Neem dan contact op met Colette van Goch via 06 22 01 69 28 of mail je vragen naar sollicitatie@stichtingniko.nl. 

De gespreksronden staan gepland op woensdag 5 en woensdag 12 februari 2025. 

Deze vacature is intern en extern geplaatst. Acquisitie is niet gewenst. 

NIKO Alkmaar - locatie De Nieuwpoort
24 uur per week

Kom je bij ons werken?

* geeft vereiste velden aan