Over NIKO

Niet één kloppend hart maar honderden.

De naam NIKO is ooit ontstaan uit de eerste letters van de twee toenmalige locaties, die in de buurt veel bekendheid genoten: De Nieuwpoort en De Kooimeer. Binnen NIKO is er een gemoedelijke sfeer, geborgenheid en goede onderlinge communicatie. Samen realiseren we dagelijks een prettige woon- en werkomgeving met passende, professionele zorg en grote aandacht voor welzijn. Lees hieronder over onze missie & visie, onze kernwaarden, de diverse medezeggenschap- en adviesraden (CR, OR en VAR), Vrienden van NIKO en onze jaarverslagen.

De stichting bestaat uit twee locaties: De Nieuwpoort en De Palatijn. Op de locaties werkt iedereen samen – dienstverleners, helpenden, verzorgenden, zorgverantwoordelijken, teamverpleegkundigen, teammanagers en ondersteunende/facilitaire diensten. De eindverantwoordelijkheid ligt bij de bestuurder en Raad van Toezicht.

Klik door naar:

kernwaarde 1Warm
kernwaarde 2Samen
kernwaarde 3Zichtbaar

Missie en visie

“Wij zorgen dat het KLOPT – Niet één kloppend HART, maar honderden. De juiste zorg vinden is belangrijk, de juiste zorg bieden in een passende omgeving eveneens. Wij staan voor toewijding, professionaliteit, deskundigheid en zorgvuldigheid.”

Gezamenlijk hebben medewerkers van NIKO vanuit allerlei verschillende functies binnen de organisatie, de kernwaarden van de stichting bepaald.

Warm

Warm, huiselijk en persoonlijk; dit is kenmerkend voor onze organisatie. De medewerkers en vrijwilligers hebben aandacht en toewijding voor bewoners, cliënten en elkaar. Het belang dat iedereen zich thuis én welkom voelt staat bij NIKO hoog in het vaandel. Bij NIKO bieden wij zorg en welzijn met een groot warm hart.

Samen

Alle bewoners, cliënten, medewerkers en vrijwilligers zijn essentieel en waardevol. Bij NIKO is er een gemoedelijke sfeer, geborgenheid en goede onderlinge communicatie. Samen realiseren we dagelijks een prettige woon- en werkomgeving met passende, professionele zorg en grote aandacht voor welzijn.

Zichtbaar

Iedereen verdient een persoonlijke benadering – bewoner, cliënt en medewerker. Bij NIKO weten we elkaar te vinden en is de persoonlijke aandacht groot. We bespreken de wensen en staan in nauw contact met elkaar. We streven iedere dag naar een fijne dag.

De Nieuwpoort is een Roze Loper Instelling

Je thuis en veilig voelen is een basisbehoefte van ieder mens. Helaas is dit niet voor iedereen vanzelfsprekend. Om ervoor te zorgen dat er aandacht is voor seksuele diversiteit in zorg- en welzijnsinstellingen, zodat iedereen er zich thuis voelt, is de Roze Loper ontwikkeld. De Roze Loper is het keurmerk voor zorgorganisaties die aandacht besteden aan seksuele diversiteit.

Met de Roze Loper wil NIKO een omgeving creëren waarin verschillen worden omarmd. Waar men zich gewaardeerd en gerespecteerd, thuis en veilig mag voelen ongeacht achtergrond, geslacht, seksuele voorkeur, leeftijd, etniciteit of identiteit.

Onze projectgroep Roze Loper zorgt ervoor dat vriendelijke/veilige zorg centraal blijft staan en zorgt voor bewustwording binnen NIKO. Daarnaast houdt deze groep zich bezig met het ontwikkelen van diversiteitsbeleid voor NIKO.

Vrienden van NIKO

Draagt u NIKO ook een warm hart toe en wilt u bijvoorbeeld de culturele activiteiten, sport en spel of andere vrolijke activiteiten voor onze bewoners financieel steunen? Met een donatie – hoe klein of groot ook – maakt u dit meer dan mogelijk. Uw donatie wordt altijd besteed in overleg met de Cliëntenraad van NIKO. Zo weet u dat het bedrag ten goede komt aan de bewoners en hun plezierige dag.

Mocht u een gift of een donatie willen doen dan zijn wij u uiteraard zeer erkentelijk. U kunt dit storten op naam van Stichting Zorgorganisatie NIKO, bankrekeningnummer: NL 64 RABO 0167 8985 31, o.v.v. vrienden van NIKO. Onze dank is zeer groot!

NIKO is aangemerkt als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), wat u bij giften en donaties belastingvoordeel oplevert. Het standaard ANBI formulier publicatieplicht zorginstellingen kunt u hier raadplegen.