Leren bij NIKO

Gaat je hart sneller kloppen als je iemand kunt helpen? Bij NIKO heb je volop kansen om je te ontwikkelen in de sector Zorg en Welzijn.

Ieder mens is uniek en heeft zijn eigen leervragen en wij vinden het belangrijk dat een ieder de mogelijkheid krijgt om zichzelf te ontwikkelen. We bieden daarom diverse mogelijkheden tot scholing of het opdoen van ervaring. We hebben stageplaatsen voor BOL-studenten van het wijkleercentrum en we bieden werkleertrajecten (BBL) aan voor de zorg op verschillende niveaus en in diverse vormen. Onze medewerkers kunnen bij ons een leven lang leren. Lees op deze pagina meer over de mogelijkheden.

Zit jij erover te denken om je om te scholen naar de zorg- en welzijnssector? En twijfel je of je aan de vooropleidingseisen kunt voldoen? Kom dan eens met ons praten, want er is namelijk heel veel mogelijk. We denken graag met je mee!

Bel ons (072 518 0000) en vraag naar iemand van Opleidingen of mail je vragen naar opleidingen@stichtingniko.nl.

Kom leren en werken in de zorg bij een kleinere organisatie met een groot hart.

Hartjes

Leren en werken

Wanneer jij een opleiding wilt volgen in de zorg kun je direct met de praktijk aan de slag. Bijvoorbeeld door bij NIKO een werkleertraject (BBL) te doen. Dus geen opleidingskosten en wel een salaris.

MBO-niveau 3

Onze MBO-niveau 3 werkleertrajecten starten op elk willekeurig moment. Je volgt een opleiding tot Verzorgende IG of Begeleider Maatschappelijke Zorg aan een mbo in de regio en bij NIKO vul je het praktijkgedeelte in.

MBO-niveau 4

Onze MBO-niveau 4 werkleertrajecten starten in februari en september. Je volgt de opleiding tot Verpleegkundige of Persoonlijk Begeleider Maatschappelijke Zorg aan een mbo in de regio en bij NIKO vul je het praktijkgedeelte in.

Wijkleercentrum Alkmaar NIKO

Wijkleercentrum Alkmaar NIKO is een samenwerking met ROC Horizon College. BOL Studenten MBO-niveau 2 worden opgeleid tot Helpende Zorg en Welzijn.

BOL-studenten krijgen in het Wijkleercentrum (dat gevestigd is in NIKO’s locatie De Nieuwpoort) de theorielessen en brengen deze kennis direct in de praktijk bij NIKO.

Een leven lang leren

Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich blijven ontwikkelen. Kennis, gedrag en vaardigheden veranderen immers continu. Een leven lang leren noemen wij dit.

NIKO borgt de kwaliteit van de zorg met goede opleidingsmogelijkheden.

NIKO biedt haar medewerkers zowel vakinhoudelijke als persoonlijke ontplooiingsmogelijkheden. Denk hierbij aan:
• Scholing
• E-learning
• Bij- en nascholing
• Training on the job, coaching, intervisie
• Aanbod klinische lessen

Denk jij eraan om te beginnen in de zorg? Zoek je een leuke leerwerkplek, (snuffel- of meeloop) stageplek of een BBL-opleiding? Neem via onderstaand formulier contact op voor meer informatie over opleidingsmogelijkheden bij NIKO of bekijk onze openstaande vacatures.

Hartjes

Kom je bij ons werken?

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Max. bestandsgrootte: 2 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.