Logeerzorg

Even op adem komen, mantelzorger? Bij NIKO bieden wij logeerzorg aan. Voor uw naaste betekent dit een periode logeren op een fijne plek, waar, voor wie dat wil, genoeg te doen is en waar de zorg professioneel wordt overgenomen. Voor u betekent dit even de tijd aan uzelf. Om de dingen te doen waar u behoefte aan heeft.

Voor wie?

De logeerzorg van NIKO is er voor mantelzorgers van thuiswonende ouderen met een Wlz-indicatie 4, 5, 6 of 7.

Onze locatie De Nieuwpoort is volledig toegericht op het bieden van zorg aan onze bewoners; ouderen met somatische of psychogeriatrische problematiek.

De logeerkamer van NIKO bevindt zich op de afdeling Wonen Met Structuur (WMS). Deze afdeling is gericht op mensen met beginnende dementie of andere cognitieve geheugenproblematiek. De logé is van harte welkom in huiskamer van de afdeling. Saamhorigheid, kleinschaligheid en gezelligheid staat hier centraal.

Wat bieden we?

Onze logés bieden we professionele zorg op maat. We geven de zorg die nodig is en houden zoveel mogelijk rekening met de wensen en behoeften van de logé. In een huiselijke sfeer hebben we de dagindeling afgestemd op het ritme en de behoeften van onze bewoners en logés.

In de open huiskamer op de afdeling heerst een ontspannen gezellige sfeer. Hier worden verschillende activiteiten aangeboden. Voor logés die dat willen is het ook mogelijk om deel te nemen aan de algemene activiteiten in ons restaurant De Orangerie. Alles wordt vooraf besproken met de logé en de mantelzorger.

Wat zijn de kosten?

Logeerzorg wordt vergoed vanuit de Wlz. Lees hierover meer op de website van de overheid: Logeeropvang | Opvang en begeleiding | Regelhulp – Ministerie van VWS

Het kan zijn wij voor bepaalde georganiseerde activiteiten een bijdrage vragen.

Hoe boekt u logeerzorg?

Als u onderstaand formulier invult neemt onze afdeling zorgbemiddeling contact met u op. U kunt ook direct contact opnemen met Zorgbemiddeling via onze receptie op 072-5185000.

Aanvraag Logeerzorg

Als u interesse heeft in onze logeerzorg kunt u contact met ons opnemen via dit formulier. U kunt ons hiermee vooraf laten weten op welke datum u logeerzorg zou willen boeken. Op deze website kunt u niet zien of logeerzorg beschikbaar is op dat moment. Onze afdeling Zorgbemiddeling heeft het beheer over de agenda en zij zullen bij u aangeven of uw gewenste datum lukt of niet.

Naam(Vereist)
MM slash DD slash JJJJ