Ambtelijk secretaris Ondernemingsraad

De ondernemingsraad (OR) komt op voor de belangen van het personeel in een onderneming of organisatie. De OR mag o.a. ook meedenken over bedrijfseconomische en sociale onderwerpen. De Wet op de Ondernemingsraden (WOR) bepaalt specifieke situaties waarin de OR instemmingsrecht of -adviesrecht heeft. Buiten die situaties heeft de OR geen formele bevoegdheid om een mening te geven, maar kan het wel informeel overleg voeren met de werkgever over diverse onderwerpen.

De ambtelijk secretaris OR ontvangt hiërarchisch leiding van de bestuurder. De ambtelijk secretaris ontvangt functioneel leiding van de voorzitter van de OR.

De ambtelijk secretaris levert secretariële, coördinerende en beleidsvoorbereidende ondersteuning aan de OR, gericht op de medezeggenschap in de organisatie, zodanig dat de OR in het overleg met de bestuurder een optimale bijdrage kan leveren aan het realiseren van de organisatiedoelstellingen.

 

Wat ga je doen:

Je verricht secretariële ondersteuning voor, tijdens en na de OR-vergaderingen. De OR-vergaderingen vinden nu plaats op donderdag. 
Je zorgt ervoor dat vergaderingen tijdig en volledig voorbereid zijn, waardoor tijd en inzet van OR-leden optimaal wordt benut.
•  Je verzamelt, verwerkt, verspreidt en beheert algemene informatie, zodat die beschikbaar en toegankelijk is voor de OR-leden. 
•  Je checkt of advies- en instemmingsaanvragen voldoen aan de wettelijke kaders van de WOR.
•  Je ondersteunt bij het organiseren van de OR-verkiezingen.
•  Je verzorgt samen met de voorzitter van de OR het OR-jaarverslag.
Je organiseert trainingsdagen voor de OR-leden en bent daarbij zelf aanwezig. 

Jij zorgt voor NIKO

Je bent in het bezit van het MBO+-diploma gericht op secretariële ondersteuning. 
Je hebt bij voorkeur een aantal jaar werkervaring binnen de ouderenzorg.
•  Je bent handig met het pakket Office 365 (ten behoeve van informatievoorziening, archiefbeheer, notulen). 
Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van medezeggenschap. 
•  Je hebt een goede, correcte beheersing van de Nederlandse taal en beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
Je bent gestructureerd, oplossingsgericht, integer en beschikt over organisatorisch en analytisch vermogen;

NIKO zorgt voor jou

Het fijne van het werken bij een kleinschalige organisatie zoals NIKO is het hebben van korte lijnen en persoonlijk contact. Je loopt gewoon binnen bij ons bestuur, teammanagers, onze digicoaches, ict’ers of onze planners als je een vraag hebt. Bij NIKO doen we het samen.

We zorgen niet alleen voor onze bewoners, maar zorgen ook voor jou als professional. We bieden je:
Een functie voor gemiddeld 6 tot 8 uur per week.
Salaris tussen de € 2.933,27 en € 3.944,48 (functiegroep 45) bruto bij 36 u per week.
Tijdelijk contract met uitzicht op contract voor onbepaalde tijd.
Arbeidsvoorwaarden volgens CAO Verpleeg-, Verzorgingshuizen en Thuiszorg (VVT).
Eindejaarsuitkering van 8,33%.
Mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en scholing.
Een afgesloten fietsenstalling om je fiets te parkeren of maak gebruik van de grote gratis parkeerplaats naast de deur voor je auto.
Dagelijks verse soep en vers fruit (gratis) voor medewerkers.

We doen het samen…

Bij NIKO in Alkmaar mogen we elke dag zorgen voor 300 bewoners. Samen realiseren we dagelijks een prettige woon- en werkomgeving met passende, professionele zorg en grote aandacht voor welzijn. NIKO mag dan kleinschalig zijn, we hebben wel veel verschillende disciplines: eerstelijnsverblijf, somatische zorg, psychogeriatrische zorg, gerontopsychiatrische zorg, logeerzorg én thuiszorg.

We hechten veel waarde aan persoonlijke aandacht en diversiteit. NIKO zorgt graag voor een warm welkom en een omgeving waarin verschillen worden omarmd. Waar jij en een ieder zich gewaardeerd en gerespecteerd, thuis en veilig voelt ongeacht achtergrond, geslacht, seksuele oriëntatie, leeftijd, etniciteit of identiteit.

Heb jij veel zin om de OR te komen ondersteunen? Reageer dan nu en uiterlijk 9 mei a.s. via sollicitatie@stichtingniko.nl.

Wil je meer weten over de vacature? Neem dan contact op met Jenny Ploeg (bestuurder) via 0652502659 of mail je vragen naar j.ploeg@stichtingniko.nl. 

Deze vacature is intern en extern geplaatst. Acquisitie is niet gewenst.

NIKO Alkmaar
6-8 uur per week

Kom je bij ons werken?

* geeft vereiste velden aan